سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تصفیه و استفاده مجدد از فاضلاب (سید قسیـم) 2018- گروه عطران- Was

با هدف تأمین نیازهای آموزشی قشر متخصص، نشر عطران با بیش از یک دهه سابقه برگزاری نشست­های علمی و دوره ­های تخصصی بین ­المللی، اقدام به بسط آثار علمی روز دنیا نمود و در ابتدا تهیه و نشر چند عنوان کتاب با موضوعات محیط زیست، مهندسی آب و فاضلاب و همچنین بهداشت ایمنی و محیط زیست (HSE) را در دستور کار قرار داد. در ادامه با توجه به علاقه­مندی نویسندگان جوان، انتشار کتابهای ادبی در دستور کار قرار گرفت.
هم اکنون با همکاری مرکز مهندسی عطران، ترجمه و انتشار جدیدترین ویرایش (2018) کتاب پرمخاطب تصفیه و استفاده مجدد از فاضلاب اثر ماندگار سید قسیم، که چند سال یکبار ویرایش جدید آن منتشر می­شود، در نوبت کاری انتشارات عطران قرار گرفت. باتوجه به حساسیت­های بحث ترجمه علمی و امانتداری علمی، این پروژه در 6 مرحله اصلی در حال انجام می باشد. اول ترجمه توسط متخصصان و اساتید جوان دانشگاه با رشته­های مرتبط، دوم کنترل صحت ترجمه از نظر اصطلاحات فنی، سوم کنترل روانی و خوانایی ترجمه، چهارم ویراستاری علمی و هماهنگی متن، پنجم ویراستاری ادبی و در نهایت ششم صفحه ­آرایی مخصوص کتب مرجع. و در نهایت برای حفظ تازگی و بروز بودن مطالب کتاب اصلی، با ترجمه فصول مختلف از ابتدا، کتاب بصورت جلدهای پشت سر هم، در صف مجوز و چاپ قرار خواهد گرفت. زیست
باسپاس از وجود جناب مهندس عزیز موسوی همکار بخش مطالعات شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، که هم ایده ترجمه این کتاب ارزشمند از ایشان بود و هم کمک علمی و فنی شایانی برای این کار حساس، پرزحمت و زمانبر می­باشند.
همچنین باسپاس از زحمات مترجمین کتاب که با وقوف به حساسیت پروژه، نهایت تلاش خود را در راستای دقت و روانی متن، اهتمام داشته­ اند.
در نهایت مجموعه عطران با افتخار پذیرای ایرادات مطرح ­شده از طرف خوانندگان دانشمند به ترجمه و حتی متن اصلی می­باشد و در صورت تأیید توسط هیئت علمی گروه عطران و همچنین نویسندگان کتاب اصلی، قطعا در چاپ­ های بعدی اصلاحات مطروحه اعمال خواهد گردید. مجدد

این اثر به دو جلد تقسیم شده است. اصول، مبانی و تصفیه پایه در جلد 1، که فصل 1 تا 10 را شامل می‌شود، پوشش داده شده است. جلد 2 شامل فصل‌های 11 تا 15 برای پوشش فرآیندهای پس از تصفیه، استفاده مجدد و دفع مواد جامد است.

معرفـی نویسندگـان
سید ر. قسیم، استاد بازنشسته دانشکده مهندسی عمران در دانشگاه تگزاس در آرلینگتون است. دکتر قسیم دکترا و کارشناسی ارشد را از دانشگاه ویرجینیای غربی وکارشناسی را از هند کسب کرد. او در سال 1973 تا زمان بازنشستگی خود در سال 2007 در دانشکده پلی تکنیک دانشگاه بروکلین نیویورک و در دانشکده عمران دانشگاه تگزاس در آرلینگتون خدمت کرده است. دکتر قسیم تحقیقاتی تمام وقت با موسسه مموریال باتل، آزمایشگاه‌های کلمبوس انجام داده و به عنوان یک مهندس طراحی با یک شرکت مهندسی مشاور در کلمبوس، اوهایو کار کرده است. او بیش از 47 سال تجربه به عنوان یک استاد، محقق و متخصص در زمینه‌های مرتبط با مهندسی محیط زیست دارد. موضوعات اصلی تحقیقات و تدریس او عبارتند از فرآیندهای تصفیه آب و فاضلاب، طراحی تصفیه خانه، مدیریت پسماند صنعتی و مدیریت پسماند جامد و خطرناک. او به عنوان یک مشاور با سازمان‌های دولتی و موسسات خصوصی به طور ملی و بین المللی همکاری کرده است. دکتر قسیم 3 کتاب نوشته و نویسنده همکار بیش از 150 مقاله فنی، دانشنامه، کتاب و گزارش‌های پژوهشی است. مقالات، سمینارها و دوره‌های کوتاه مدت او در سطح ملی و بین المللی ارائه شده است. او عضو اصلی و همکار انجمن مهندسان عمران آمریکا و عضو اصلی انجمن محیط زیست آب است. عضو انجمن صنایع مهندسی محیط زیست، انجمن کارهای آبی آمریکا و جوامع حرفه‌ای دیگری است. او یک مهندس حرفه‌ای تأیید شده در ایالت تگزاس است.
گوانگ ژو، مدیر اجرایی آب و فاضلاب شرکت “CP&Y”، یک شرکت مهندسی مشاور چند رشته‌ای است که در دالاس تگزاس مستقر است. دکتر ژو دارای بیش از 30 سال تجربه مشاوره و برنامه ریزی، ارزیابی فرآیند، پایلوت، طراحی و راه‌اندازی ایستگاه‌های تصفیه آب و فاضلاب معمولی و پیشرفته در ایالات متحده و چین است. وی 10 سال تجربه همکاری با موسسه طراحی و تحقیقات مهندسی شهرسازی پکن را دارد. از کارهای تحقیقاتی دکتر ژو، یکی کتاب‌ درسی، تعدادی مقالات فنی و ترجمه دو کتاب آب و فاضلاب به چینی می باشد. او چندین دوره طراحی را به عنوان دستیار استاد دانشگاه تگزاس در آرلینگتون تدریس کرده است. او یک مهندس حرفه‌ای تأیید شده در ایالت تگزاس است.

ترجمه کتاب در 8 جلد انجام شده است که بصورت پک (1 بسته کامل) بفروش می رسد.

فهرست مطالب (شامل بیش از 1000 مثال طراحی)
جلد 1
فصل 1- مقدمه ای بر تصفیه فاضلاب
فصل 2- استوکیومتری و سینتیک‌های واکنش
فصل 3- رآکتورها و موازنه‌ جرم
جلد 2
فصل 4- منابع و میزان دبی فاضلاب شهری
فصل 5- مشخصات فاضلاب شهری
جلد 3
فصـل 6- اهـداف تصفیه‌خانه فاضلاب ملاحظات طراحی و فرآیندهای تصفیـه
فصل 7- آشغالگیری
فصل 8- دانه گیری
جلد 4
فصل 9- رسوب‌گذاری اولیه و افزایش‌یافته
جلد 5
فصل 10- تصفیـه پسماندهـای زیستـی
جلد 6
فصل 11- گندزدایی
فصل 12- استفاده مجدد و دفع جریان خروجی
جلد 7
فصل 13- فرآیند دفع و استفاده مجدد مواد ته نشین شده
فصل 14- نقشه تصفیه خانه، پلان لوله کشی، هیدرولیک فرایندها، ابزار دقیق و کنترل
جلد 8
فصل 15- تصفیه پیشرفته فاضلاب و ارتقا و بهسازی تأسیسات تصفیه ثانویه

خرید پک (ترجمه کل کتاب 4000 صفحه)
قیمت روی ....

ادامه مطلب:

https://mdatran.com/%d8%aa%d8%b5%d9%81%db%8c%d9%87-%d9%88-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d9%81%d8%a7%d8%af%d9%87-%d9%85%d8%ac%d8%af%d8%af-%d8%a7%d8%b2-%d9%81%d8%a7%d8%b6%d9%84%d8%a7%d8%a8-%d8%b3%db%8c%d8%af-%d9%82%d8%b3%db%8c%d9%80/